Persepsi Pel. Terhadap Amalan Nialai-nilai Murni Dalam Pendidikan Moral Kbsm Di Sek. Men. Satu Kajaian Di Sek. Men. Keb. Dato Penggawa Barat, Pontian.

Yusof, Khuzaimi and Abd Hamid, Hazil (1999) Persepsi Pel. Terhadap Amalan Nialai-nilai Murni Dalam Pendidikan Moral Kbsm Di Sek. Men. Satu Kajaian Di Sek. Men. Keb. Dato Penggawa Barat, Pontian. Masters thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Persepsi Pelajar terhadap Amalan Nilai-Nilai Murni Dalam Pendidikan Moral KBSM Di Sekolah Menengah Satu Kajian Di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Penggawa Barat, Pontian. Kajian ini bertujuan mengkaji persepsi terhadap amalan nilai-nilai murni dalam pendidikan oral KBSM di sekolah Menengah Kebangsaan Dato Penggawa Barat. Sampel kajian terdiri daripada kepelbagaian latar belakang termasuklah jantina dan tahap kecerdasan. Dapatan kajian menunjukkan bahawa para pelajar dapat memahami nilai-nilai tersebut dalam kehidupan seharian. Bagaimanapun terdapat segelintir terdapat segelintir pelajar yang menghadapi masalah dalam memahami dan mengamalkan nilai-nilai murni ini. Dalam hal ini guru-guru perlu memainkan peranan yang lebih aktif untuk membantu pelajar-pelajar ini memahami dan menghayati nilai-nilai murni dengan cara mempelbagaikan pendekatan dan aktiviti pengajaran dan pembelajaran. Usaha-usaha peningkatan proses pengajaran dan pembelajaran. Usaha-usaha peningkatan proses pengajaran dan pembelajaran perlu ditingkatkan samada di dalam bilik darjah untuk membantu pelajar-pelajar yang bermasalah dalam pengalaman nilai-nilai yang baik dalam diri masing-masing.

Item Type: Thesis (Masters)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 05157
Subjects: Religious and Moral Education > Moral Studies
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: Admin IT UTM
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 01 Oct 2014 10:56
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/8350

Actions (login required)

View Item View Item