Masalah-masalah Yang Dihadapi Oleh Guru Pendidikan Khas Program Integrasi Bermasalah Pembelajaran Di Dalam Menyampaikan Pengajran Dan Pembelajaran Mata Pelajaran Kemahiran Hidup Di Sekolah Menengah Harian Biasa, Daerah Batu Pahat, Johor.

Hj Johari, Zuriyah and Mukhari, Abd Wahid (2003) Masalah-masalah Yang Dihadapi Oleh Guru Pendidikan Khas Program Integrasi Bermasalah Pembelajaran Di Dalam Menyampaikan Pengajran Dan Pembelajaran Mata Pelajaran Kemahiran Hidup Di Sekolah Menengah Harian Biasa, Daerah Batu Pahat, Johor. Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengenalpasti masalah yang dihadapi oleh guru Pendidikan Khas Program Integrasi Bermasalah Pembelajaran di dalam menyampaikan pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran Kemahiran Hidup di sekolah menegah harian biasa daerah Batu Pahat, Johor. Seramai 16 orang responden telah dijadikan responden kajian. Kaedah soalselidik berbentuk skala kadaran digunakan bagi mendapatkan maklumat. Keputusan yang diperolehi menunjukkan majoriti guru Pendidikan Khas menghadapi semua permasalahan yang dikaji oleh penyelidik terutamanya berkaitan dengan masalah pengajaran dan pembelajaran teori, kemahiran serta masalah-masalah lain yang berkaitan sewaktu melaksanakan Program Integrasi Bermasalah Pembelajaran.

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 02769
Subjects: Technical & Vocational Education > Living Skills
Theory and Practice of Education > Learning Difficulties
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: Admin IT UTM
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 01 Oct 2014 10:25
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/7632

Actions (login required)

View Item View Item