Pengalaman Pelajar-pelajar Tingkatan Empat Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Di Sekolah Menengah Teknik Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Hasan, Ahmad Zamri (2000) Pengalaman Pelajar-pelajar Tingkatan Empat Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Di Sekolah Menengah Teknik Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Kajian diskriptif ini bertujuan untuk melihat pengalaman pelajar tingkatan empat terhadap pembelajaran mata pelajaran pendidikan jasmani di dua sekolah Menengah Teknik di Kuala Lumpur. Aspek-aspek yamng di lihat ialah perkakasan tunjang satu, tunjang dua, tunjang tiga serta penglibatan kelas dan perbezaan jantina terhadap kandungan mata pelajaran pendidikan jasmani. Kajian ini melibatkan 66 responden dari Sekolah Menengah Teknik Cheras dan Sekolah Menengah Teknik Setapak. Kajian ini menggunakan borang soal selidik yang diedarkan kepada responden untuk mendapatkan maklumat yang diperlukan. Soal selidik ini telah diuji dan mempunyai tahap keboleh percayaan tinggi iaitu mmelebihi iaitu Alpha 0.7. makllumat tersebut dianalisis menggunakan perisian 7.5 (Statistical Packages for the Social Sciences) dalam bentuk kekerapan, peratusan yang dipersembahkan dalam bentu jadual. Analisis Crosstabulation juga dibuat bentuk jadual untuk kelas dan jantina. Hasil kajian mendapati bahawa mata pelajaran pendidikan jasmani tidak memberi pengalaman yang mencukupi terhadap pelajar-pelajar tingkatan empat di Sekolah Menengah Teknik Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 01646
Subjects: Sport Science Education > Sports Management
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 30 Sep 2014 07:36
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/6770

Actions (login required)

View Item View Item