Penghasilan Modul Pembelajaran Kendiri (nombor Perpuluhan Ting.1)

Ismail, Zahinah and Abdullah, Radzi Poh (1999) Penghasilan Modul Pembelajaran Kendiri (nombor Perpuluhan Ting.1). Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Objektif projek ini adalah untuk menghasilkan Modul Pembelajaran kendiri untuk bab nombor perpuluhan. Modul-modul ini ditujukan khas untuk pelajar-pelajar tingkatan 1 dan semua pelajar yang bakal menduduki pepriksaan PMR amnya. bab nombor perpuluhan dibahagikan kepada 3 sub-topik iaitu Konsep Asas Nombor Perpuluhan, Peradaban dan Pembahagian Nombor Perpuluhan. Laporan ini terdiri daripada 5 bab iaitu; pengenalan, pengajaran individu (Modul Pembelajaran Kendiri), Metodologi, hasil projek dan kesimpulan. Modul Pembelajaran Kendiri ini direka bentuk berdasarkan Modul Teras Cabang yang terbahgai kepada teras, bahagian pengkayaan dan bahagian pemulihan. sebelum menghasilkan modul, usaha telah dibuat untuk menjalan penyelidikan kecil untuk mengetahui keperluan pelajar. Beberapa cadangan telah diberikan hasil dari penganalisaan kebaikan dan kelemahan pengajaran dan pembelajaran individu. Adalah diharapkan gar hasil projek ini dapat memberi manfaat kepada pelajar dan bakal guru. Diharapkan juga, inisiatif harus dibuat untuk menerapkan unsur-unsur baik pembelajaran individu dan proses pengajaran dan pembelajaran.

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 01050
Subjects: Theory and Practice of Education > Specific Learning Practices
Educational Technology > Instructional Technology
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 30 Sep 2014 04:00
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/6177

Actions (login required)

View Item View Item