Penilaian Pengajaran Pensyarah Oleh Pel. 4stp (j) Bagi M.pelajaran Dinamik

Ramadzan, Azlen (1998) Penilaian Pengajaran Pensyarah Oleh Pel. 4stp (j) Bagi M.pelajaran Dinamik. Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

tujuan kajian ini adlaah untuk meninjau penilaian pelajar terhadap pengajaran pensyarah bagi mata pelajaran Dinamik. Aspek yang diambilkira dalam penialain ini adlaah kaedah pengajaran, hubungan pensyarah-pensyarah serta isis dan objektif pelajaran. Sampel kajian terdiri daripada pelajar-pelajar 4 STP(Jentera) sesi 1997/98 di Fakulti Pendidikan, Universiti Teknologi Malaysia. Untuk menjalankan kajian ini, satu soal selidik telah dibina. Ia mengandungi dua bahagian yang terdiri daripada Biodata Pelajar dan Penialian Pelajar Terhadap Pengajaran Pensyarah.penganalisisan data menggunakan statistik deskriptif untuk mendapatkan nilai peratusan dan min. Dapatan kajian menunjukkan pelajar kurang bersetuju terhadap kaedah pengajaran dan hubungan pensyarah-pensyarah. Dalam melaksanakan pengajara-pengajaran pensyarah mmestilah sentiasa bersedia mengatasi kelemahan-kelemahan pelajar dengan menggunakan kaedah mengajar yangsesuai. Hubungan pensyarah-pensyarah yang baik patut digalakan. Kesediaan pensyarah menerima teguran tentangkelemahan pengjarannya akan dapat mempertingkatkan lagi mutu pengajarannya.

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 00904
Subjects: General Education
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 30 Sep 2014 08:34
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/6031

Actions (login required)

View Item View Item