Teknologi Untuk Kanak-kanak:penggunaan Permainan Blok Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran

Lahom, Deresah (2002) Teknologi Untuk Kanak-kanak:penggunaan Permainan Blok Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran. In: The Inaugural Upsi International Teacher Education Conference, 6-8 Mei 2002, Putrajaya,malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Teknologi banyak digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran. Kanak-kanak kecil juga sebenarnya terdedah kepada penggunaan teknologi. Apa sahaja yang ada di dalam persekitaran mereka seperti permainan, peralatan rumah, dan peralatan dalam bilik darjah boleh digunakan untuk meningkatkan tahap pembelajaran kanak-kanak. Permainan merupakan aspek terpenting dalam dunia kanak-kanak. Sejauh mana alat permainan ini dapat membantu kanak-kanak dalam pengajaran dan pembelajaran mereka masih banyak diperkatakan sehingga hari ini. Kertas kerja ini bertujuan melihat sejauh mana penggunaan teknologi yang menggunakan alat permainan blok sama ada secara langsung atau tidak langsung dapat meningkatkan pembelajaran kanak-kanak tersebut. Dengan menggunakan alat permainan blok kanak-kanak secara tidak langsung akan belajar secara formal dan tidak formal.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: Childhood Education > Early Childhood Education
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 22 Jul 2013 17:06
Last Modified: 26 Nov 2013 04:09
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/4102

Actions (login required)

View Item View Item