Pengaruh Latar Sekolah Terhadap Pencapaian Pelajar Tingkatan Empat Dalam Asas Seni Reka Pendidikan Seni Visual Di Daerah Hilir Perak

Nurul 'ain, Amran and Zaini, Abdullah (2008) Pengaruh Latar Sekolah Terhadap Pencapaian Pelajar Tingkatan Empat Dalam Asas Seni Reka Pendidikan Seni Visual Di Daerah Hilir Perak. Masters thesis, universiti pendidikan sultan idris.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji penggunaan permainan GMath dalam kalangan pelajar bagi mata pelajaran matematik tingkatan satu, khasnya tajuk ‘whole numbers’. Kajian ini dijalankan dengan menggunakan kaedah kuasi eksperimen. Sampel terdiri daripa 16 orang pelajar tingkatan satu dari SMK Ungku Aziz, Selangor. Mereka terdiri daripada 8 orang pelajar yang dijadikan kumpulan rawatan manakala 8 orang dijadikan kumpulan kawalan. Alat kajian yang digunakan ialah permainan GMath dan ujian pencapaian yang digunakan ialah ujian pra, ujian pos, latihan 1 dan latihan 2. Daripada data yang dianalisis bagi ujian pos telah menunjukkan kumpulan rawatan mencapai min sebanyak 5.5 iaitu 2.625 lebih tinggi daripada kumpulan kawalan yang memperolehi min sebanyak 2.875 sahaja. Hasil dari latihan 2 menunjukkan bahawa permainan GMath membantu pelajar dalam menguasai kemahiran asas matematik. Kajian ini membuktikan bahawa penggunaan permainan GMath dalam pengajaran dan pembelajaran dalam tajuk ‘whole numbers’ menarik minat dan juga meningkatkan prestasi pelajar.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: Latar Sekolah,seni Reka,pendidika Seni Visual
Subjects: ?? C2,h1 ??
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 28 Nov 2013 08:05
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/3975

Actions (login required)

View Item View Item