Peranan Ibu Bapa Dan Guru Dalam Mempertingkatkan Tahap Bacaan Kanak-kanak

Mohamed Isa, zainiah (2001) Peranan Ibu Bapa Dan Guru Dalam Mempertingkatkan Tahap Bacaan Kanak-kanak. In: Seminar Kebangsaan Pendidikan Awal Kanak-kanak, 21 - 22 Feb 2001, Kuala Lumpur,malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Membaca merupakan satu tumpuan utama dalam komponen kurikulum prasekolah. Oleh keranamembaca merupakan aspek yang sangat penting dalam pendidikan awal kanak-kanak kinididapati banyak kajian telah dijalankan berkaitan dengan membaca dan perkaedahan membaca bagi kanak-kanak prasekolah. Walaupun kebanyakan kajian menumpukan kepada perkaedahanmembaca tetapi kajian mengenai faktor-faktor lain yang turut mempengaruhi tahap bacaankanak-kanak masih kurang. Oleh yang demikian pengkaji telah menjalankan kajian untuk melihat perhubungan di antara peranan ibu bapa dan guru dengan tahap bacaan kanak-kanak prasekolah. Di antara faktor-faktor yang dianalisis adalah latar belakang ibu bapa, bahan bacaandi rumah dan juga di sekolah, peranan ibu bapa membaca buku di rumah serta peranan gurudalam aktiviti bercerita di bilik darjah.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: Childhood Education > Early Childhood Education
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 20 Nov 2013 02:49
Last Modified: 20 Nov 2013 02:49
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/2436

Actions (login required)

View Item View Item