Hubungan Di Antara Penguasaan Bahasa Inggeris Dengan Pencapaian Pelajar Dalam Matapelajaran Fizik Tingkatan 4

Shakirah, Shahabudin and Nurulhuda, Abd. Rahman (2006) Hubungan Di Antara Penguasaan Bahasa Inggeris Dengan Pencapaian Pelajar Dalam Matapelajaran Fizik Tingkatan 4. ["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined] thesis, upsi.

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: Http://pustaka.upsi.edu.my/mom/cm/content/view/vie...

Abstract

Kajian ini adalah satu tinjauan tentang pencapaian pelajar tingkatan 4 di sebuah sekolah menengah terhadap mata pelajaran Fizik yang mula diajar dalam Bahasa Inggeris di sekolah-sekolah di Malaysia. Penyelidikan ini bertujuan untuk melihat kekuatan hubungan antara penguasaan Bahasa Inggeris pelajar dengan pencapaian Fizik. Sampel kajian terdiri daripada 84 orang pelajar. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan satu set ujian Fizik yang mengandungi 30 soalan objektif dan keputusan Bahasa Inggeris PMR. Hasil kajian menunjukkan penguasaan dalam Bahasa Inggeris mempunyai hubungan yang signifikan dengan pencapaian pelajar dalam matapelajaran Fizik.

Item Type: Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined])
Subjects: Biology Education > Biology Education
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 20 Nov 2013 02:12
Last Modified: 20 Nov 2013 02:12
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/1472

Actions (login required)

View Item View Item