Pembinaan Modul P&p Dan Penggunaan Model Analogi Dalam Topik Fotosintesis Biologi, Tingkatan 4

Shu Hui, Lim and Norhayati, Daud (2008) Pembinaan Modul P&p Dan Penggunaan Model Analogi Dalam Topik Fotosintesis Biologi, Tingkatan 4. ["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined] thesis, upsi.

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: Http://pustaka.upsi.edu.my/mom/cm/content/view/vie...

Abstract

Penyelidikan ini bertujuan untuk melihat keberkesanan pembelajaran menggunakan modul dan model analogi topik fotosintesis berbanding dengan pengajaran konvensional. Seramai 60 orang pelajar Tingkatan 4 aliran sains dipilih untuk tujuan penyelidikan ini. Instrumen kajian yang digunakan adalah ujian pra, ujian pasca dan kertas soal selidik. Responden yang sama digunakan kumpulan kawalan dan kumpulan eksperimen. Kumpulan kawalan menerima pengajaran konvensional manakala kumpulan eksperimen menerima pengajaran modul dan model analogi. Dapatan kajian menunjukkan skor min pencapaian bermodul ialah 58.6667 manakala skor min pengajaran konvensional ialah 31.9513. Korelasi antara pencapaian dengan tahap minat pula menunjukkan hubungan yang positif sederhana. Ujian-T yang diperolehi adalah 28.983, adalah lebih besar daripada nilai kritikal 2.001 pada aras 0.5 signifikan. Ini bermakna terdapat perbezaan signifikan di antara pengajaran modul analogi dengan pengajaran konvensional bagi tajuk fotosintesis. Pelajar juga berminat untuk belajar menggunakan model analogi bagi tajuk fotosintesis.

Item Type: Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined])
Subjects: Biology Education > Biology Education
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 20 Nov 2013 02:12
Last Modified: 20 Nov 2013 02:12
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/1373

Actions (login required)

View Item View Item