The Implementation Of E-learning Towards Students' Cognitive Development In Upsi

Noor Asimah, Abdul Rahman@ab Rahim and , Nurtjahjadi (2008) The Implementation Of E-learning Towards Students' Cognitive Development In Upsi. ["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined] thesis, upsi.

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: Http://pustaka.upsi.edu.my/mom/cm/content/view/vie...

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pelaksanaan e-learning terhadap perkembangan kognitif pelajar. Kajian ini bertumpu kepada kemahiran pelajar menggunakan komputer, kefahaman pelajar dan penyelesaian masalah dalam pengajaran dan pembelajaran. Seramai 120 orang pelajar di Universiti Pendidikan Sultan Idris telah dipilih secara rawak sebagai responden untuk kajian ini, yang terdiri daripada pelajar lelaki dan perempuan. Instrumen yang digunakan adalah satu set soal selidik. Data-data kajian dianalisis menggunakan kaedah penjadualan, dalam kiraan kekerapan dan peratus. Hasil kajian mendapati pelaksanaan elearning memberi kesan positif kepada kognitif pelajar. Tahap penerimaan e-learningmemberansangkan kerana mampu meningkatkan kefahaman pelajar. Selain itu, e-learning merupakan sumber rujukan pelajar dalam menyelesaikan masalah dalam pengajaran dan pembelajaran.

Item Type: Thesis (["eprint_fieldopt_thesis_type_Other" not defined])
Subjects: Biology Education > Biology Education
Divisions: Universiti Pendidikan Sultan Idris
Depositing User: @ IT Manager UTM...
Date Deposited: 20 Nov 2013 02:12
Last Modified: 20 Nov 2013 02:12
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/1248

Actions (login required)

View Item View Item