Penggunaan Kaedah Pengajaran Di Kalangan Guru-guru Teknologi Binaan Bangunan Di Beberapa Buah Sekolah Menengah Di Negeri Melaka Dan Johor

Hassan, Ramlan and Bakar, Md Nor (2002) Penggunaan Kaedah Pengajaran Di Kalangan Guru-guru Teknologi Binaan Bangunan Di Beberapa Buah Sekolah Menengah Di Negeri Melaka Dan Johor. Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Abstract

Kajian ini bertujuan mengenalpasti kaedah pengajaran yang diamalkan oleh guru binaan bangunan di sekolah menengah Teknik dan sebab-sebab mereka memilih kaedah tersebut dalam pengajaran dan pembelajaran Teknologi binaan bangunan. Sampel kajian terdiri dari 20 orang guru binaan bangunanyang mengajar di sekolah Menengah Teknik di negeri Melaka dan Johor. Istrumen kajian yang digunakan terdiri dari satu set soal selidik. Data yang diperolehi telah dianalisis dan perbincangan dibuat berdasarkan maklumbalas daripada responden, dapatan analisis adalah selaras dengan objektif dan persoalan kajian. Hasil kajian telah menunjukkan guru binaan bangunan mempelbagaikan kaedah pengajaran dan pengfgunaan kaedah pengajaran bergantung kepada tajuk. Konsep dan kemahiran yang hendak disampaikan. Berdasarkan dapatan kajian, beberapa cadangan telah dikemukakan dan bertujuan untuk mempertingkatkan lagi keberkesanan pengajaran.

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 02114
Subjects: General Education
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: Admin IT UTM
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 02 Oct 2014 06:56
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/11762

Actions (login required)

View Item View Item