Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru.

Ramli, Suhaimi and Hushin, Hassan (2008) Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru. Bachelor's thesis, Universiti Teknologi Malaysia.

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: Http://www.fp.utm.my/epusatsumber/pdffail/ptkghdfw...

Abstract

Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian Sekolah Islam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaran akademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukan adalah untuk mengenalpasti tahap amalan oleh pihak sekolah terhadap elemen pengurusan peperiksaan dan elemen pengurusan kokurikulum. Bilangan responden yang terlibat dalam kajian ini adalah seramai 68 orang dan hasil kajian ini diproses dengan menggunakan perisian Statistical Package for Social Science Version 15.0 for Windows ( SPSS ). Hasil analisis menunjukkan tahap amalan elemen pengurusan peperiksaan dan elemen kokurikulum di Sekolah Rendah Islam Hidayah berada pada tahap tinggi. Penyelidik juga menyarankan cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan

Item Type: Thesis (Bachelor's)
Additional Information: Bahan ini boleh diperolehi di Pusat Sumber Fakulti Pendidikan, UTM Skudai. Sila rujuk laman web http://www.fp.utm.my/ePusatSumber untuk mengenalpasti status laporan/tesis. Sila Rujuk pada No Perolehan : 07899
Subjects: Management of Education > School Administration and Organization
Religious and Moral Education > Islamic Education
Evaluation and Assessment > Measurement and Evaluation
Divisions: Universiti Teknologi Malaysia
Depositing User: Admin IT UTM
Date Deposited: 04 Jun 2013 16:02
Last Modified: 02 Oct 2014 05:10
URI: http://merr.utm.my/id/eprint/11029

Actions (login required)

View Item View Item